Jacob Møller:  Studie udi menneskedyret no. 38: HJERTEKVALER .  Foto: Stroud Rohde Pearce

Jacob Møller: Studie udi menneskedyret no. 38: HJERTEKVALER. Foto: Stroud Rohde Pearce

 
Jeg dealer for tiden med, hvorfor jeg overhovedet har lov til at lave film? Ja, jeg kan finde på sjove ideer, men er der nogen, der har brug for det? Så det er vigtigt, at det har en relevans – men ikke på en moraliserende måde.
Jacob Møller, Den Danske Filmskole
Iselin Toubro:  Sommmerparadoks   .  Filminstallation

Iselin Toubro: Sommmerparadoks. Filminstallation

 
Jeg synes særligt, det er interessant at skrive historier om mennesker, der er forvirrede: Forvirrede over hvem de er, eller hvad deres rolle i en given situation er.
Iselin Toubro, Det Kgl. Danske Kunstakademi
Katrine Brocks:  Under Bølgerne, Over Skyerne .  Foto: Mia Mai Dengsø Graabæk

Katrine Brocks: Under Bølgerne, Over Skyerne. Foto: Mia Mai Dengsø Graabæk

 
Jeg har hele tiden været optaget af, hvordan man på den ene side kan udnytte filmmediet og biografrummet til at ekspandere scener filmisk og samtidig ikke kvæle livet ud af skuespilpræstationerne.
Katrine Brocks, Den Danske Filmskole

Jeppe Lange:  Drawings .  Foto: Valdemar Leisner

Jeppe Lange: Drawings. Foto: Valdemar Leisner

 
Jeg havde lyst til at lave en film, der var sat sammen ud fra en netværksbaseret præmis: I stedet for at have en overordnet handling, der binder scenerne sammen, ville jeg gerne konstruere en masse bittesmå punkter, der kunne hænge sammen på kryds og tværs gennem filmens forløb.
Jeppe Lange, Det Kgl. Danske Kunstakademi

Emilie Marloth Frøkjær:  Hollow Heart .  Foto: Rasmus Hasle Jørgensen

Emilie Marloth Frøkjær: Hollow Heart. Foto: Rasmus Hasle Jørgensen

 
Jeg er bange for at blive til én, som udelukkende prioriterer karriere og svigter relationer på min vej, så jeg ender med at blive ensom. Jeg havde brug for at lære om konsekvenserne af at lave film.
Emilie Marloth Frøkjær, Den Danske Filmskole