Genopdagelsen af Elaine Mays værk. Om A New Leaf (1971). Af Oscar Pedersen

 
Hvis vi skal pege på, at May var en subversiv filmskaber, var det paradoksalt nok ved, at hun videreførte filmtraditioner, som mange andre havde travlt med at rive ned.
Oscar Pedersen om A New Leaf

Alletiders hjertebrud. Om The Heartbreak Kid (1972). Af Niels Kristian Bonde Jensen

 
Vi starter som gæster til Lenny og Lilas jødiske i bryllup i New York. Få scener efter er vi med på bagsædet, mens deres forhold kører i grøften, allerede inden de er nået frem til bryllupsrejsen i Florida.
Niels Kristian Bonde Jensen om The Heartbreak Kid

Komikerens mørke indre. Om Mikey and Nicky (1976). Af Lasse Winther Jensen

 
Filmen fra 1976 er en undtagelse i instruktørens filmografi, og den er alt andet end komisk. Men den er Mays mest personlige værk.
Lasse Winther Jensen om Mikey and Nicky

Uvidenhed på højt niveau. Om Ishtar (1987). Af Nick Bruhn-Petersen

 
På intet tidspunkt i filmen Ishtar præsterer Rogers og Clarke noget godt, men det forbliver uklart, hvorvidt det er dem selv bevidst. Derfor virker deres endelige triumf dem vel undt – i al sejrens idioti.
Nick Bruhn-Petersen om Ishtar